Σάββατο 25 Ιουλίου 2020

Για την παραγωγή κειμένου

Σε διάφορα μπλοκ που ανάρτησα παρότι μιλάω για "έκθεση λυκείου" ή "για μαθήματα έκθεσης λυκείου", στην ουσία αναφέρω πράγματα που αφορούν οποιοδήποτε κείμενο, που αφορούν οποιονδήποτε θέλει να γράψει ένα κείμενο. Πχ σε κάποια ανάρτηση μιλάω για τον πρόλογο στην έκθεση λυκείου. Αλλά αυτά που αναφέρω εκεί αφορούν τον πρόλογο οποιουδήποτε κειμένου. Άρα, μπορεί κάποιος αναγνώστης μου που δεν είναι μαθητής λυκείου να διαβάσει, να μελετήσει το τι γράφω εκεί. Ο πιο απλός τρόπος προλόγου για παράδειγμα είναι να πούμε για το πρόβλημα που μας απασχολεί και για το οποίο θέλουμε να γράψουμε ένα κείμενο.
-Π.χ θέλω να γράψω για το πρόβλημα πώς εξαφανίστηκαν . . . οι δεινόσαυροι  !!!! Ο πρόλογός μου μπορεί να είναι περίπου ο εξής: "σε πολλούς γεννιέται το ερώτημα πώς εξαφανίστηκαν οι δεινόσαυροι"- μετά από αυτόν τον πολύ απλό και εύκολο πρόλογο αρχίζω να μιλάω για το θέμα, πχ "μερικοί επιστήμονες λένε ότι οι δειν/ροι εξαφανίστηκαν γιατί . . ., ενώ άλλοι ότι εξαφανίστηκαν γιατί. . .,και συνεχίζω το κείμενό μου με το τι είπε ο ένας και ο άλλος και στο τέλος λέω τη γνώμη μου ή απλώς κλείνω με το ότι " μπορεί ο καθένας να υποστηρίξει όποια άποψη θεωρεί πιο σωστή, ότι βρίσκεται πιο κοντά στην αλήθεια".
- Παρέθεσα ένα χιουμοριστικό παράδειγμα με τους. . .δεινόσαυρους για να δείξω ότι η παραγωγή, το γράψιμο δηλαδή ενός προλόγου, είναι απλό πράγμα. Με "το κυρίως κείμενο" που πρόκειται να γράψουμε σε ένα κείμενο τα πράγματα είναι πιο δύσκολα. Σε μερικές απορίες μπορεί να βρει κάνει απάντηση στις διάφορες αναρτήσεις που έχω κάνει στα μπλοκ που ανέφερα (έκθεση λυκείου και μαθήματα για την έκθεση λυκείου ή και σε άλλα πχ. "είδη κειμένων" ). 
-Γενικά στα μπλοκ που ανάρτησα καταγίνομαι με πιο πρακτικά ζητήματα και οπωσδήποτε όχι με το θέμα"έκφραση" ή το θέμα "ορθογραφία", γιατί δεν είμαι φιλόλογος. γι αυτά τα θέματα όπως και για για άλλα "φιλολογικά" συμβουλεύομαι κι εγώ όπως είναι ευνόητο τους φιλόλογους.          

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου